nauczycielka z szesnastoletnim stażem i bogatym doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, logopedka i glottodydaktyczka, trenerka umiejętności społeczno-emocjonalnych, szkolna liderka Oceniania Kształtującego i koordynatorka „Szkoły dla innowatora”.
Zobacz propozycje szkoleń
- Jak przygotować młodych ludzi do życia w świecie, który jeszcze nie istnieje?
- Czym jest „edukacja wzbogacająca życie” i dlaczego fińskie dzieci uczą się najlepiej?
- Jak stworzyć „żywe”, kreatywne i inspirujące środowisko edukacyjne w swojej szkole?
- Metody nauczania i aktywności na lekcji dające radość odkrywania i sprzyjające rozwojowi kompetencji proinnowacyjnych uczniów
- O rodzajach myślenia zmieniającego rzeczywistość, czyli jak pokazać uczniom, że „myślenie nie boli” (myślenie krytyczne, pytajne, projektowe itp.)
- Edukacja przyszłości a egzaminy – co zrobić, by nie „zgubić” wiedzy i ucznia w szkole?
- Co to jest grywalizacja/gamifikacja?
- Jak wykorzystać gry do realizacji podstawy programowej i celów edukacyjnych?
- Gry edukacyjne a kompetencje kluczowe
- Gamifikacja a efekty kształcenia – korzyści i koszty dla nauczyciela oraz ucznia
- Warunki gamifikacji – kiedy, gdzie, z kim i jak grać?
- Etapy pracy w przygotowaniu zgrywalizowanej lekcji
- Przykłady gier do wykorzystania na różnych przedmiotach
- Programy i aplikacje pomocne przy tworzeniu zgrywalizowanych zajęć
- Autyzm – definicja i etiologia
- Zróżnicowanie zaburzeń – spektrum autyzmu
- Osoby z autyzmem w kontaktach społecznych
- Dziecko z autyzmem w szkole – wskazówki do pracy
- Zespół Aspergera – problem tzw. „niegrzecznych dzieci”
- Sposoby pomocy i akceptacji w pracy indywidualnej i z całą klasą
- Trudne zachowania dzieci autystycznych – reakcje skuteczne i nieskuteczne
- Wspierające formy pracy terapeutycznej
- Dlaczego autyzm jest niebieski?
nauczycielka w szkole podstawowej, wykładowczyni w Wyższej Szkole Społeczno-Przyrodniczej w Lublinie, ambasadorka programu eTwinning. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli w kraju i za granicą. Od lipca 2018 r. ekspertka Microsoft Innovative Educator Experts.
Zobacz propozycje szkoleń
- Wykorzystanie aplikacji dostępnych w MS Teams: Insight/Quizlet
- Funkcja „osobne pokoje” do pracy grupowej
- Praca zespołowa w czasie lekcji
- TIK w pracy zespołowej
- Szkolenie z MS Teams na poziomie średniozaawansowanym
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi i aplikacji dostępnych w środowisku Office 365 w codziennym nauczaniu
- Aplikacja Forms jako narzędzie do tworzenia ankiet, sprawdzianów i kartkówek
- Zastosowanie „notesu zajęć” w programie OneNote
- Sposoby wykorzystywania zaawansowanych funkcji aplikacji Teams
Szkolenie przeznaczone dla użytkowników dziennika elektronicznego LIBRUS. Na szkoleniu uczestnicy poznają wszystkie aspekty prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania za pomocą internetowego e-dziennika, a także jego wykorzystanie do komunikacji z uczniami i rodzicami. Program szkolenia obejmuje:
- Planowanie sprawdzianów
- Przygotowywanie podsumowania na wywiadówkę (oceny, frekwencja, uwagi)
- Przygotowywanie zestawienia ocen
- Uzupełnianie listy obecności
- Przygotowywanie raportów frekwencji
- Usprawiedliwienia
- Uwagi do dziennika i dla uczniów
- Dodawanie ogłoszeń i wysyłanie wiadomości do rodziców
wicedyrektorka szkoły podstawowej odpowiedzialna za kształcenie uczniów imigrantów, nauczycielka języka polskiego jako obcego, uczestniczka konferencji dotyczących uczniów z doświadczeniem migracji.
Zobacz propozycje szkoleń
Celem szkolenia jest zdobycie podstawowych wiedzy i umiejętności do przeprowadzania procesu adaptacji uczniów z doświadczeniem migracji do nauki w polskiej szkole: efektywnego włączania ich do sprawnego funkcjonowania w życiu szkoły oraz dobrego przygotowania do kolejnego etapu kształcenia.
- Uczeń z doświadczeniem migracji w świetle prawa
- Oddziały przygotowawcze, co z drugim językiem obcym?
- Postępowanie przy zapisywaniu do szkoły
- Adaptacja ucznia w szkole, wskazówki dla wychowawcy
- Diagnoza umiejętności i przebiegu procesu adaptacyjnego
- Dostosowywanie wymagań do możliwości ucznia, przykłady zadań
- Dodatkowe zajęcia
- Jak sprawdzać wiedzę?
- Włączanie ucznia w życie szkoły
- Z kim współpracować – pomocne instytucje
pomysłodawczyni i dyrektorka Szkoły Podstawowej w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Stargardzie, z zamiłowania nauczycielka, terapeutka młodzieży. Trenerka, prelegentka konferencji edukacyjnych, od 2011 r. realizatorka projektów w zakresie doskonalenia nauczycieli.
Zobacz propozycje szkoleń
- Escape room – czym jest ta metoda i jak ją zastosować w klasie
– Patent na przygodę – pokój zagadek na każdym przedmiocie
– TIK w escape room
– Gamifikacja a grywalizacja – różnice, podobieństwa, zastosowanie w dydaktyce
- Adaptacja gier do celów edukacyjnych: chińczyk, szachy, domino, różne rodzaje kart
- Tworzenie prostych gier edukacyjnych z wykorzystaniem różnych przedmiotów: spinnerów, kostek, klamerek, klocków jenga
– Przygodą do celu – od zabawy do utrwalenia wiedzy i kształcenia umiejętności
– Rozwijanie kompetencji kluczowych: uczenie się, współpraca, samoocena
- Jak działa mózg? Na czym polega nauka przyjazna mózgowi?
- Uczeń w przestrzeni wirtualnej – korzyści i zagrożenia
- Rola emocji i wyobraźni w praktyce dydaktycznej
- Projektowanie skutecznych jednostek lekcyjnych – uczyć się, a nie nudzić
- Stwarzanie okazji do rozwijania wszystkich typów inteligencji – teoria Howarda Gardnera
- Kufer „Bierz, co chcesz, i działaj” – sposoby zaangażowania, zaciekawienia uczniów
do pracy na lekcji, techniki i metody pracy uwzględniające zasoby i możliwości uczniów
- Przyczyny braku dyscypliny na lekcji
- Kreowanie zasad w klasie w celu stworzenia efektywnego i twórczego zespołu
- Konsekwencja – jak z niej korzystać efektywnie?
- Edukacja z emocjami czy bez? Po co budować relacje?
- Sprawdzony kufer metod i technik rozwijających integrację, współpracę, wzmacniających samoocenę, a przede wszystkim uczących szacunku do samych siebie
- Jak rozpocząć lekcję online?
- Jogging mózgu
- Sprawdzone narzędzia i linki do pracy z uczniami – domino, trimino, zakodowane obrazki, karty Bingo i Dixit i wiele różnych kreatywnych zasobów
- Grupy wsparcia – „Pogotowie edukacyjne”
- Pokój ekspercki – metoda dla każdego. Dzielimy się wiedzą i pomysłami
- Metody nauczania pozwalające na kształcenie największej ilości umiejętności kluczowych, a jednocześnie atrakcyjne i ciekawe dla ucznia
- Możliwości aplikacji Teams – formy ciekawej wirtualnej lekcji
- Tworzenie zespołu klasowego, czyli moja klasa w cyfrowym świecie
- Obsługa plików używanych w zespole
- Wykorzystanie czatu
- Formularze, z których warto korzystać
- Przechowywanie plików w SharePoint i OneDrive
- Tworzenie i konfiguracja notesu zajęć
- Obsługa kalendarza
- Realizacja wirtualnej lekcji
- Mechanizmy pamięci i koncentracji uwagi
- Schemat efektywnych powtórek
- Jak rozruszać leniwe komórki?
- Ćwiczenia lewo- i prawopółkulowe
- Zagadki i quizy, które usprawniają pracę mózgu
- Mnemotechniki
- Niezawodne techniki pamięciowe oraz te na poprawę koncentracji sprawdzające się również podczas nauki zdalnej
psycholożka, socjolożka, psychoterapeutka, wykładowczyni Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu SWPS oraz Wyższej Szkoły Humanitas. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych o tematyce psychologicznej.
Zobacz propozycje szkoleń
- Przyczyny samobójstw i samookaleczania się
- Sygnały alarmowe
- Interwencja kryzysowa w sytuacji zagrożenia samobójstwem ucznia
- Szkolny program profilaktyczny
- Gdzie szukać pomocy?
- Zaburzenia nastroju – objawy
- Sygnały alarmowe
- Przyczyny zaburzeń nastroju
- Specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
- Gdzie szukać pomocy?
- Seksualizacja i pornografia
- Uzależnienia behawioralne
- Uzależnienia od substancji psychoaktywnych
- Zaburzenia odżywiania
- Samookaleczenia
- Co niepokoi dorosłych?
- Uzależnienie od alkoholu, narkotyków, dopalaczy, sterydów
- Rozwój uzależnienia
- Objawy uzależnień
- Zapobieganie uzależnieniom
- Skutki uzależnień: behawioralne, emocjonalne, poznawcze
- Gdzie szukać pomocy?
- Uzależnienie od internetu, hazardu, zakupów, masturbacji, aktywności fizycznej
- Rozwój uzależnienia
- Objawy uzależnień
- Zapobieganie uzależnieniom
- Skutki uzależnień: behawioralne, emocjonalne, poznawcze
- Gdzie szukać pomocy?
coach, mentorka i tutorka 2. stopnia. Prelegentka m.in. na NIDA English Teaching Market i Kongresie Zarządzania Oświatą OSSKO. Współpracuje m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundacją Kolegium Tutorów.
Zobacz propozycje szkoleń
Metoda Design Thinking szturmem zdobywa polskie firmy i korporacje, choć na świecie znana jest już od lat. Warto przygotować swoich uczniów i uczennice do wyzwań w pracy, a przy okazji nauczyć ich myślenia projektowego i uatrakcyjnić zajęcia. Na zajęciach pokażemy, jak wykorzystać tę metodę w klasie i w szkole, kształtując przy tym kluczowe kompetencje swoich podopiecznych oraz… współpracowników.
Jesteś zaangażowanym nauczycielem lub nauczycielką, którzy dostrzegają talenty swoich podopiecznych? Chcesz pomóc uczniom rozwinąć ich potencjał? Na zajęciach pokażemy, jak to zrobić za pomocą metody tutoringu; jak nauczyć dzieci i młodzież planowania działań oraz wyznaczania celów, zmotywować ich do samodzielnej pracy i rozwoju – osobistego, edukacyjnego, społecznego.
Zmieniająca się rzeczywistość wymaga od nauczycieli coraz większych kompetencji i umiejętności miękkich. Stajemy przed wyzwaniami związanymi z komunikacją z uczniami, ich rodzicami, innymi nauczycielami, ale także przed koniecznością radzenia sobie z coraz większą presją i licznymi obowiązkami. Niezwykle pomocne w takich sytuacjach okazują się narzędzia zaczerpnięte z coachingu. Na zajęciach pokażemy sprawdzone sposoby na wykorzystanie ich w szkole, by pomóc swoim podopiecznymi, ale także sobie.
Masz dosyć powtarzania tych samych zdań typu „Przestań!”, „Uspokój się!”, „Ile razy mam do Ciebie mówić?” w klasach sprawiających trudności? Na zajęciach zaproponujemy nowe podejście do subordynacji w szkole i wypróbowanie metod zaczerpniętych z Pozytywnej Dyscypliny. Pokażemy, jak wejść na nowy poziom współpracy z podopiecznymi w duchu wzajemnego szacunku oraz empatii, jak wprowadzić ład bez niezdrowego reżimu i wojskowego drylu.
Być może sprawdzasz czasem zeszyty swoich uczniów. Czy zwróciłeś/zwróciłaś uwagę na to, jak wyglądają ich zapiski z lekcji? Może nawet pamiętasz swoje notatki ze szkoły lub studiów – całe strony notatek zapisane linijka pod linijką? Są skuteczniejsze sposoby na efektywne notowanie, którego rezultatem jest lepsze zapamiętywanie przez uczniów omawianego materiału. Taka umiejętność to kompetencja przydatna na całe życie, a Ty możesz im tę wiedzę przekazać. Jak? Pokażę Ci to na moim szkoleniu.
W zawód nauczyciela nierozerwalnie wpisane jest dawanie informacji zwrotnej uczniom. Robisz to, sprawdzając zadania domowe, klasówki, oceniając odpowiedzi. Jak jednak udzielać objaśnień i wskazówek, by nie zniechęcić swoich podopiecznych, a raczej zmotywować ich do pracy? Jak dodać skrzydeł nie tylko orłom? Na naszym spotkaniu porozmawiamy o sprawdzonych sposobach na udzielanie informacji zwrotnej i motywowanie uczniów.
doświadczona nauczycielka z ponad 30-letnim stażem pracy, dyrektorka, konsultantka ds. kadry kierowniczej, szkoleniowiec i wykładowczyni akademicka
Zobacz propozycje szkoleń
- Odpowiedzialność prawna nauczycieli – przykłady uchybień porządkowych i godności zawodu nauczyciela.
- Prawidłowe aspekty organizacji wycieczek szkolnych.
- Ochrona nauczycieli jak funkcjonariuszy publicznych – przykłady przestępstw i rodzaje odpowiedzialności.
- Praktyczne aspekty stosowania ustawy o ochronie danych osobowych w szkole – obowiązki nauczycieli, przykłady uchybień i tryb postępowania.
- Obowiązki rodziców względem własnych dzieci i szkoły w obowiązujących aktach prawnych, w tym wynikające z ustawy Prawo oświatowe.
- Rodzice biologiczni, prawni opiekunowie, powinowaci, czyli kto ma prawo reprezentować dziecko.
- Wiek dziecka a odpowiedzialność prawna rodziców.
- Procedura rozpatrywania skarg i wniosków – prawa i obowiązki rodziców. Kwestia rozpatrywania donosów i anonimów.
- Przykłady procedur w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych.
- Ochrona nauczycieli jak funkcjonariuszy publicznych, przykłady przestępstw przeciwko nauczycielom chronionym jak funkcjonariusze publiczni i kary za nie, ochrona nauczycieli z urzędu – obowiązki dyrektora i organu prowadzącego w zakresie stosowania art. 63 KN, orzecznictwo prawne w tym zakresie.
- Uwarunkowania prawne działalności rady pedagogicznej – kompetencje stanowiące i opiniujące oraz inne kompetencje przewidziane aktualnym prawem.
- Regulamin rady pedagogicznej i jego elementy składowe.
- Sposoby wyrażania woli przez radę pedagogiczną, sposób ich konstruowania zgodnie z techniką prawodawczą i tryb uchwalania.
- Sposoby głosowania i liczenia głosów.
- Protokół z zebrania rady pedagogicznej, zasady sporządzania, protokołowanie elektroniczne, zasady wnoszenia zastrzeżeń i zabezpieczania.
- Zadania dyrektora jako przewodniczącego rady pedagogicznej.
- Prawa i obowiązki nauczycieli i innych jako osób biorących udział w zebraniu rady pedagogicznej – klauzula informacji niejawnej.
coach, mentor, psycholog, szkoleniowiec i dyrektorka szkoły z wieloletnim doświadczeniem.
Zobacz propozycje szkoleń
Uwarunkowania i konteksty oceniania kształtującego. Dlaczego nauczanie kształtujące sprzyja uczeniu się; strategie oceniania kształtującego oraz techniki, metody, sposoby zastosowań; przydatność i skuteczność strategii oceniania kształtującego w procesie uczenia się i nauczania
Jak uczy się człowiek i jak pracuje jego mózg dzięki pytaniom; jak zadawać pytania i jak ich nie zadawać; jak pytając, angażować, inspirować i pobudzać do myślenia uczniów; jak i po co formułować pytania otwarte i kluczowe; jak skłaniać uczniów do zadawania pytań; jak używać metod nauczania opartych na zadawaniu pytań; jak zadawać pytania wspierające rozwój, elementy coachingu w szkole.
Analiza stanu prawnego dotyczącego oceniania uczniów w odniesieniu do zapisów w Statucie Szkoły i wymagań edukacyjnych; rola oceniania kształtującego w ocenianiu; psychologiczna perspektywa oceniania; rudności i błędy w ocenianiu uczniów; jak i kiedy ocena motywuje skutecznie.
Czym jest innowacja i po co ją realizujemy; stereotyp a innowacja w edukacji; obszary innowacji w szkole/przedszkolu; jak zaplanować realizację innowacji; nowe regulacje prawne dotyczące innowacji; innowacja a metoda projektu; wskazania do realizacji innowacji wynikające z treści podstawy programowej; dokumentowanie realizacji innowacji pedagogicznych; ocena pracy nauczyciela a innowacje; diagnoza obszarów do objęcia innowacją; innowacje a kompetencje kluczowe i potrzeby rynku pracy; przykładowy model innowacji; pomysły na innowacje w naszej szkole/w naszym przedszkolu wypracowane strategią Walta Disneya w odpowiedzi na realne potrzeby.
Czym są kompetencje kluczowe; dlaczego istotne jest ich kształcenie; jak to robić, czyli jak kształcić i rozwijać kompetencje kluczowe w praktyce szkolnej; w jaki sposób podejść do programów nauczania z ukierunkowaniem na wszechstronną realizację kompetencji kluczowych; jak oddać w dokumentacji szkoły rozwijanie kompetencji kluczowych.
Poznamy metodę projektu edukacyjnego; zastanowimy się, w jaki sposób sprzyja innowacyjnym działaniom nauczyciela; przeanalizujemy założenia tej metody; zastanowimy się, dlaczego jest wartościowa dla uczniów, w jakich obszarach je rozwija; odkryjemy etapy realizacji projektu edukacyjnego na przykładzie wzoru projektu; opracujemy pomysły własnych projektów edukacyjnych z użyciem metody aktywizującej (wędrujące plakaty).
Mistrzostwo w pracy i w życiu; rozwój kariery zawodowej a rozwój osobisty; syndrom wypalenia zawodowego; przyczyny i skutki wypalenia zawodowego; objawy towarzyszące kolejnym fazom wypalenia zawodowego; mechanizm powstawania wypalenia zawodowego; rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych wskazujących na zjawisko wypalenia się; testy przydatne do samooceny w aspekcie wypalania się zawodowego; możliwości i sposoby zabezpieczenia się przed wypaleniem zawodowym; sposoby radzenia sobie z zaistniałym wypaleniem zawodowym; czym jest rezyliencja i jak ją wzmacniać – sposoby na radzenie sobie z kryzysami.