Edukacja jutra. Jak zmienić proces nauczania, aby kształtował kompetencje przyszłości?

 

Jak w dzisiejszej szkole rozwijać kompetencje przyszłości?
Jak nauczyć dzieci myślenia krytycznego, myślenia kreatywnego, współpracy, a także umiejętności uczenia się?
Jak przygotować uczniów do życia w świecie, którego jeszcze nie ma?

W trzech modułach kursu przedstawimy:

  • które kompetencje przyszłości powinna i jest w stanie rozwijać współczesna szkoła,
  • co zrobić, aby szkoła stała się przestrzenią opartą na uczeniu się, a nie na nauczaniu,
  • jak rozwijać w uczniach umiejętność współpracy, skutecznie stosując nie tylko pracę w grupach, ale też np. uczenie się poprzez dyskusję,
  • jak ucząc, stawiać na myślenie: pytajne, refleksyjne, kreatywne i krytyczne.

Zajmiemy się też pomysłami na początek zajęć, sposobami zadawania angażujących i uruchamiających refleksję pytań, strategiami pracy z błędem oraz rozwijaniem samooceny. Wszystko obudujemy konkretnymi przykładami, metodami i zadaniami – do wykorzystania już od dziś, na każdej lekcji.

Część 1. Wyzwania przyszłości. Szkoła kompetencji

  • Kompetencje przyszłości w dzisiejszej szkole.
  • Szkoła jako środowisko edukacyjne oparte na uczeniu się, a nie na nauczaniu.
  • Uczenie przez działanie – jak rozbudzić w uczniach radość odkrywania.

Część 2. Współpraca, czyli o sile partnerstwa

  • Sposoby na skuteczne budowanie atmosfery współpracy.
  • Nauczanie przez dyskusję.
  • Techniki i metody sprzyjające współpracy w parach i grupach.

Część 3. Umiejętność uczenia się

  • Zadania i metody rozwijające myślenie pytajne, refleksyjne, kreatywne i twórcze.
  • Strategie pracy z błędem.
  • Metody i techniki wspierające umiejętność uczenia się.

Czas trwania kursu: 4 godziny dydaktyczne.

Uczestnicy kursu otrzymują również materiały zawierające opis przedstawionych metod, ćwiczeń i pomysłów do wykorzystania na zajęciach.

Olga Tórz-Wciórka – Nauczycielka z bogatym doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, logopedka i glottodydaktyczka, trenerka umiejętności społeczno-emocjonalnych, koordynatorka „Szkoły dla innowatora”, wykładowczyni od wielu lat przygotowująca i prowadząca szkolenia dla nauczycieli.
Zaświadczenie o udziale w kursie będzie dostępne po zapoznaniu się ze wszystkimi wykładami wchodzącymi w jego skład. Dane na zaświadczeniu będą zgodne z danymi zapisanymi na koncie «Moje GWO».

Kup dostęp do kursu

  • Cykl trzech wykładów
  • Dowolna liczba odtworzeń filmów
  • Możliwość odtwarzania (po zalogowaniu się na koncie „Moje GWO”) na różnych urządzeniach – komputerze, tablecie, telefonie
  • Imienne zaświadczenie na koniec kursu
  • Rozbudowane materiały dydaktyczne do pobrania