Jak uczyć i motywować bez tradycyjnego oceniania i prac domowych? Kurs dla nauczycieli
Jakimi narzędziami można zastąpić tradycyjną ocenę?
Czy istnieją kreatywne, ale skuteczne sposoby na weryfikację wiedzy ucznia?
Jak stworzyć proces edukacyjny, w którym uczeń będzie chciał pogłębiać swoją wiedzę?
Podczas kursu zastanowimy się z jakimi trudnościami mierzą się uczniowie z pokoleń Zet i Alfa, a w związku z tym, w jaki sposób warto motywować ich do nauki. Omówimy sposoby na przełamanie stereotypów dotyczących oceniania. Pokażemy, jak pracować z błędem, by zachęcać uczniów do dalszego samorozwoju. Wszystko oprzemy na licznych przykładach, metodach i narzędziach, przedstawionych tak, aby można je było od razu wykorzystać podczas zajęć.
Część 1. Uczniowie z pokolenia Alfa i Zet
Charakterystyka naszych uczniów • Rola współczesnego nauczyciela • Sposoby na motywację.
Część 2. Ocenianie – przełamujemy stereotypy
Co nam robią oceny • Kultura błędu kontra kultura niepopełniania błędów • Zadania domowe i weryfikacja wiedzy – inaczej.
Część 3. Kufer z narzędziami
Rutyny krytycznego myślenia • Gry bez prądu • Rusztowanie edukacyjne • JA w procesie osiągania sukcesu.
Czas trwania kursu: 3 godziny dydaktyczne.
Uczestnicy kursu otrzymują również materiały zawierające opis przedstawionych metod, ćwiczeń i pomysłów do wykorzystania na zajęciach.
Zaświadczenie o udziale w kursie pobierzesz po odtworzeniu wszystkich wykładów. Dane na zaświadczeniu będą identyczne z tymi, które zapisano na koncie Moje GWO.
Co zyskujesz, kupując dostęp do kursu?
- 3 wykłady, które możesz odtwarzać dowolną liczbę razy.
- Możliwość odtwarzania na różnych urządzeniach — komputerze, tablecie i telefonie.
- Imienne zaświadczenie do pobrania (po odtworzeniu wszystkich wykładów).
- Dodatkowe materiały dydaktyczne do pobrania.