Jak wprowadzić uczniów w świat projektowania 3D? Kurs dla nauczycieli
Mimo że drukarka 3D stała się już obowiązkowym wyposażeniem niemal każdej szkolnej pracowni, nadal brakuje wartościowych materiałów dydaktycznych, które pomogłyby wykorzystać w pełni jej możliwości. Trzy części kursu tworzą spójną i komplementarną całość, która pozwoli nauczycielowi rozpocząć przygodę z modelowaniem 3D na zajęciach szkolnych.
Część 1. Jak zacząć przygodę z drukiem 3D? Sprawy sprzętowe
- Wprowadzenie do teorii druku 3D.
- Skąd pobierać gotowe projekty? Przegląd serwisów online.
- Budowa drukarki 3D.
- Filament – podstawowy materiał eksploatacyjny.
- Konserwacja i kalibracja drukarki.
- Omówienie programu do obsługi drukarki 3D.
- Na co zwrócić uwagę przy ustawianiu parametrów wydruku?
- Najczęstsze problemy z wydrukiem – jak sobie radzić?
Część 2. Podstawy projektowania obiektów 3D w Tinkercad
- Zakładanie klasy (kont) i tworzenie zajęć dla uczniów.
- Praca na platformie Tinkercad.
- Eksport stworzonych obiektów 3D do wydruku.
Część 3. Inspiracje na lekcje
- Wykorzystanie technologii druku 3D na przedmiotach szkolnych.
- Druk przykładowych pomocy dydaktycznych.
- Omówienie przeglądarki 3D.
Czas trwania kursu: 3 godziny dydaktyczne.
Uczestnicy kursu otrzymują również materiały zawierające pomysły do wykorzystania na zajęciach, a także zbiór informacji o pomocnych stronach i aplikacjach, do których warto sięgnąć, planując wraz z uczniami zajęcia z drukiem 3D.
Zaświadczenie o udziale w kursie pobierzesz po odtworzeniu wszystkich wykładów. Dane na zaświadczeniu będą identyczne z tymi, które zapisano na koncie Moje GWO.
Co zyskujesz, kupując dostęp do kursu?
- 3 wykłady, które możesz odtwarzać dowolną liczbę razy.
- Możliwość odtwarzania na różnych urządzeniach — komputerze, tablecie i telefonie.
- Imienne zaświadczenie do pobrania (po odtworzeniu wszystkich wykładów).
- Dodatkowe materiały dydaktyczne do pobrania.