Adresaci: nauczyciele matematyki pracujący w szkołach podstawowych.
Czas trwania spotkania: około 75 minut.
Forma: spotkanie online.
Jak pracować z uczniem z dyskalkulią?
W czasie 75-minutowego szkolenia online:
przedstawimy krótką charakterystykę przyczyn trudności w uczeniu się matematyki oraz opowiemy o czynnikach emocjonalnych i społecznych, które sprzyjają procesowi terapeutycznemu,
omówimy zasady: dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia z rozpoznaną dyskalkulią oraz organizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych,
zaprezentujemy metody pracy z uczniem z dyskalkulią i z innymi trudnościami w uczeniu się matematyki; także pomoce dydaktyczne, które wspierają ucznia w procesie edukacyjnym, stymulują rozwój umiejętności matematycznych oraz usprawniają zaburzone funkcje (przykłady gier i zabaw rozwijających kompetencje matematyczne, różnorodne rekwizyty do nauki matematyki).
Spotkanie poprowadzi pani Małgorzata Gołębiowska – nauczycielka matematyki, terapeutka pedagogiczna i egzaminatorka EO i EM (w tym egzaminu maturalnego zdających ze stwierdzoną dyskalkulią). Autorka projektów interdyscyplinarnych, indywidualnych programów rozwoju/programów nauki i innowacji pedagogicznych. Ukończyła liczne kursy doskonalące, w tym Letnią Akademię Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej, dzięki czemu uzyskała tytuł specjalisty w tej dziedzinie.
Udział w szkoleniu jest płatny. Koszt udziału (całkowity lub częściowy) może pokryć dyrektor z części budżetu szkoły przeznaczonej na szkolenia kadry pedagogicznej.
Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.