Adresaci: nauczyciele języka polskiego ze szkół podstawowych.
Czas trwania: około 90 minut.
Forma: wykład online.
Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o udziale w szkoleniu oraz materiały.
Metody aktywne i ich praktyczne znaczenie w edukacji polonistycznej
Jak pobudzać kreatywność i samodzielne myślenie uczniów i uczennic na lekcjach języka polskiego
w szkole podstawowej
W czasie zajęć zostaną omówione między innymi następujące zagadnienia:
- Dlaczego powinno nam zależeć na zaangażowaniu i aktywności uczniów na języku polskim.
- Eksperymentuj, sprawdzaj – metod aktywnych najlepiej szukać aktywnie.
- Narzędzia do zastosowania w każdej sytuacji – krzyżówki (zwykłe i odwrócone), wykreślanki, trimino, sudoku i inne.
- Aktywne pomysły na pracę z lekturą – konferencja prasowa z bohaterem literackim, gry planszowe, stacje zadaniowe, lekturowy alfabet.
- Kodowanie i rozkodowywanie.
- Biegane dyktando i inne pomysły na aktywną naukę ortografii.
- Interaktywnie to też aktywnie – ćwiczenia stylistyczne, logiczne i gramatyczne.
Szkolenie przygotowała i poprowadzi pani Jolanta Hodur, dyplomowana nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej, laureatka jednego z dwóch równorzędnych wyróżnień w Ogólnopolskim Konkursie „Nauczyciel roku 2015”, doradca metodyczny nauczania języka polskiego w latach 2011–2015, realizatorka wielu projektów, w tym międzynarodowych, autorka publikacji związanych z Holokaustem i II wojną światową, a także programów zajęć pozalekcyjnych (m.in. dziennikarskiego i filmowego), animatorka wielu konkursów.
Udział w szkoleniu jest płatny. Koszt udziału (całkowity lub częściowy) może pokryć dyrektor z części budżetu szkoły przeznaczonej na szkolenia kadry pedagogicznej.